S:t Atus

En blogg för mina Facebook-statusar, dikter och texter!

Göteborgs rapé, utan accent.

Publicerad 2013-03-19 21:10:00 i Status,

Man kan tycka att Göteborgs Rapé har ett litet lustigt namn och det blir ju inte bättre av att accenten försvinner när man tar av locket.
 
 
Jag sitter och funderar på om utformningen på layouten är en jättestor miss, eller om det hela är ett listigt lite skämt. Vet inte vilket av alternativen som skulle kännas "bäst" heller. Jag hoppas dock att det är en enda stor miss, för det gör det hela mycket roligare.
 
Det får mig att tänka på snus, vilket inte är så konstigt. När jag var ung och gick på högstadiet var det alla koola 13 - 15-åringar som snusade och då var det alltid portionssnus. Gemensamt älskade de alla volvos och dansbandsmusik. Ibland kunde de gå under öknamnet blöjraggare. Vilket jag tycker är lite roligt för när porionssnuset kom såg man ner på det och kallad det för blöjor/blöjsnus. Men vad vet jag, de här killarna kanske bytte till lös samtidigt som de skaffade körkort och köpte första Volvon. För om jag minns det rätt var det just att de var för små för att ta körkort som gjorde dem till blöjraggare. Det var tider det.
 
http://www.flickr.com/photos/crouchingbadger/2103615325/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herman

Älskar att skriva och tar livet med en nypa salt. En del tycker att jag tänker för mycket, andra säger att jag måste ha väldigt lite att tänka på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela